Monday, August 23, 2010

perginya lagi orang yang aku sayang...

salam..
gile lama ak xupdate bnd jadah ni..
ayakk..br nk stat dh tergendala..

sebelum tu,
atok ak yg dh sakit selama 3 bulan, telah kembali ke rahmatullah pada 15.8.2010..
pada mulanya ak rs cm x pecaya je atuk ak dh xda,
but everyone seems to be ok coz my grandpa pon dh lm saket..
Al-fatihah~

atok, misshh u too much!

+++++

atok + wan

bila fikir2 balik teringat ms kecik2..
ak ni dibela oleh atok ngan nenek aku ms kecik..
kira menjadi pujaan jgakla ak nih..hahaha..
nak share sket kenangan terindah ngan atok ak nih..

klu nak tau, atok aku nila yg telah mempopularkan lagu nasyid saujana-sepohon kayu..
klu dia tgk ank cucu dia lek jer tgk TV x gerk2 pas dgr azan,
stat atok ak nyanyi lagu nih..
pastu, bertebaranlah ank cucu pegi solat..hahahah..
bila ingt2 balik memg kelaka x ingt sb berebut tnds meh..kihkih

atok aku nila yg salunyer menceriakan suasana bla kami berkumpl..
ada je bnd nk tny, ada je bnd yg dia nk buat lawak..
since dh xda nih, memg sunyi sgt..

bnd yg ak xleh lupa, ms ak drjh 5..
ms tu 1st time ak sesk napas..
ms tu xtau lg ak kena asma..atok akula yg berjg sepjg mlm, urt dada n bdn2 ak ngan minyak pans.
soknye dia bwk ak g kelinik kesihatan, maka termaktublah bahawa ak disahkan mangidap asma..
oleh sb bnd ni keturunan so, sush sketla nak baik org2 tua kt..agknyela kot..
lpas tu atok ak statla riso kt ak, tkt2 ak kna asma lg..xlehla ak nk lompat sana sini dh..

lg 1 psl akademik.
atok aku ni sgt menitik bertkan soal akademik..
so, dia slalu ckp kt cucu2 dia, blaja rajin2 smpai msk u..
nak dijadikan cerita, akula cucu pertm msk U..(bangga sket.)hehe
pas msk u jd cite lain plak.tny bla nk keje..cett..

nk diceritakan, aku ni br je hbs degree..
br je hbs, atk ak dh stat skit2..
ak kt, "tok, tunggula inda grade dulu"
dia tny bla sume. ak siap test bj konvo dpn dia..kira jd penata imej akula..hihi..

pas je ak konvo, ak g umah atok ak soknye..
ak tunjuk gmbr aku konvo, atok ak nangis..
ak thn je air mata x kasi kua..
ak puas hati sb ak berjaya puaskan hati dia n kabulkan apa dia nak..

tp xlama..cukup je seminggu ak konvo,
atok ak pegi menghadapYang Maha Esa..
sedih x tertanggung tp ak redha..
tsk2..cehh2..huhu..
cukupla kot cni..
klu nk cite sume kenangan manis n pahit smpai berlubang keyboard ni blm tentu hbs..


semoga Allah merahmati arwah atok aku Shahbudin bin Mat Dahan dan menempatkan dia ditempat org2 yang beriman..

p/s: <3>

No comments:

Post a Comment