Monday, August 30, 2010

passi0n..

assalamualaikum...
hue~
xsmpai 10 hr lagi kta nak raya kan??
SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN..:))
dh lama aku teringin nk buke pose kt mcd..hrni tercapai jua impian dan harapan..kehkeh..
bk pose ber3 je..
mak aku, aku n adek aku (nenek nadia)..

macam pelikla thn ni..
xramai..
salu berpusu2 org buke pose kt lua nih..
mgkn nanti nk akhir2 pose br org kua kot, skali sopin baju raya,.
huuuuu~
jam2..
mcm sipotla KL tu nanti..huh!huh!

**************

Nway, aku dok umah 2 hari ni bkn g0yang kaki tau..
aku buat karipap n kuih raya 1 jenis..
masak ni best tp kna rajin..

pg sabtu tu, ak msk inti kepap..
semsetinya inti sadin, sb tu je paling laku kt umah..
then, buat kulit plak..
lama sikit bia mereka sebati antara 1 sm lain, ak tgk tv..
then stat buat..

akhirnya, berjaya jugak aku buat klim karipap yg molek dan superb..HAHAHAHA!
b4 ni aku buat ntah np sblah je yg jadi..cettt...
x comei lgsg..mcm hape je..
klu mak mentua tgk, memg cancel!
berbangga sebentar..
cehhh2...

seeeeee my kepap yg comel n gemok!


nice, huh!?hekkk..

tu wktu siang..
mlm plak aku buat biskot..
hrtu mcm hr rajin buat kuih sedunia..
mak ak buat kuih smpan, ak buat kepap n biskut..hahahah
biskot ni sdap tp nk tunggu msk, memg mencanak2 nk nunggunyeee..
ak stat kul 8, kul 3 br hbs sume....pergghhhh..

ak buat 1/2 adun, dptla 1 bkas kuih yg tinggi dan yg saiz sejengkal tu..
xpela, janji ada..
kuih beli ni x menarikla..
ni ponn tuk kwn2 aku yg perut 'famos amos'..
sb biskot ni mcm famos amos sket..(perasan!)

korg tryla..
nk resepi minxla den..hehehe..
selamat melayari..
klu nk rs, dtg umah..(mcm ak je pndai buat kuih kt dunia ni plak..errkk)

tgkla lg...
bahan-bahan..seket jerrr..n mudah..

ready after men'dacing'..


ready 2 go..

haa...
dh siap tuk bakar..
aku guna sudu jer..
klu korg suke bntk solid, sm je..
korg bulat2kan then penyek je ats talam..
ak suke guna sudu nmpk 'class' sket..hahhah

taraaa! siap!
ni tester..cnila hsilnya...


***********
hr ahad ak g umah mak cik aku kt bkt belimbing, tg karang..
buke pose sn, alang2 anta adik aku kt hostel..
b4 smpai g bazar, yelah, xkn tgn kosong je kan g umah org..
ak n family g bzar kt k.selangor..
nmpk 1 bnd menarik yg xda kt Sg. Buloh ni..
jd jakun jap..

kentag 'Spring'

SEDAP!!!
aku suka tp kt umah ak xda plak..
ak beli perisa BBQ..
ada perisa jagung, tomyam n apa ntah lg 1..
tryla..
lg jakun bla tgk siap da mesin...
huyoooo....!
okla..
pjg gile entry hrni..over plak..

have a great days!!

p/s: roti john otai pon sdap..hekkk.. ak dpt intrvw ngan standard chartered khamis ni..pray for me.....daaa!




No comments:

Post a Comment