"nothing to say, just feel dissapointed to myslef"
Tuesday, May 17, 2011
Friday, April 29, 2011
2 probation within a year.
Salam..
rs kecewa ngan diri sdr sb xberjaya menjadi blogger yang baik. byk cerita tp xtau nak stat tang mana.erghh.. act, i dh stat keje bru. dr financial inst. ke construction..apakehal??hahahah. itulah yang terjadi. first mask keje ok sume. induction sume ok, wpon frust sb xbyk benefit tuk pekerja mcm company lama.xpela.6bulan probation. aku rs kelakar dlm setahun, 2kaliaku ngadap probation.suke ke apa??memg xla kannnnn..tp nk buat cne, kena gak find better job. dh kata nak work life balance. hamek kau. tp act, best keje situ. first day keje mcm sengal sb kena ingt abbreviation sume sub-contractor (eceh.skang berbahasa ala2 contractor.hahah), lbh kurg 70 buah..perghh..bernanah aku nak susun sume bnd, nk hengat sume nama sub-cont jadah tu.
Masa filing tu memg stress hbs. pastu kejutan budaya. yelah. ms kt financial inst sume cm proper.. ini improper hbs! filing cm hampeh. x berupdate. npaling xthn guna printer matrix.dot. aku ingt bapak aku je out-to-date, rupanya tmpt tu pon sm. tp..tp...sbnrnya matris dot tu ada keperluan. khas untuk company selain financial inst. matris dot tu ada paper 1 ply, 2 ply, 3 ply. sb ko banyak sub-cont mestila DN#, CN#, IN# sume nk bg copy kt mereka. so, matrix.dot la gunanya. plhje bp copy ko nak. kebaikan kerts dia, tersgtlah nipis, n bila filing xdala cpt ko nak cr fail baru. lgpon cabinet terhad bebenor. keburukan dia, ak kena sopan santun ms nk koyakkan kerts tu. byk kali gak la ak terkoyak, natijah dia, buat dek je. sbnrnya xda pape pon. if ko dpt mak cik atau pakcik bos yang cerewet, dia akn maki kau n suh kau g kelas blaja cr koyak kerts matrix .dot. kahkah.
berckp pasl teknologi, memg updated hbs. setiap level ada tmpt tag kad pekerja. yg uniknye sume tersorok. blakang cermin, n even blakang batu. pndai2 la ko raba kad tu kt cermin atau dinding smpai pintu tu terbuka. lampu plak, ada censor. elak bazir, bla ko msk br dia nyala. huh! gayat btl. ak pny kt level 2. memg biasala.. place most risk will be on top.. sume naik tangga ok. lif utk datuk saja.. stor pon bapak jauh. selang 5 buah rumah kedai. memg peluh ketiak klu nk g amek kotak ke atau cr DN#, CN# yg direquest.lol. oh ya, statement ni khas utk kwn aku (kat level 1 tmpt engineer n designer, so, stiap kali trn naik tangga, lehcuci mata.hahahha)
overall bg aku okla..ak palg xthn ms time closing, stiap unit kna print ageing, yng mengambil ms TIDAK kuang 1 jam. tinggi dia, dh nk tinggi botol sos life. ko kena tare bnd tu., smpai muscle ko ada.. memg bsh la ketiak wpon dlm ekon. ak dl team yg sm cm company dulu, AR, tp job descrption dia memg TOTALLY berbeza. dulu keje kau guna excell je smpai formula yg hebat2 pon ko dh leh guna..(berlagak) skang ni sume guna sistem. memg leceh sket sb 1 transaksi perlu byk kali key in. contohnya, klu nk key in wages, kna tunggu HR post, then ko key in, then generate DN#, thn key in dlm daily repot, then generate audit trail. huh! keje kt sini da job tmbhn, xsgka aku. sb if u kelulusan degree, ko kna buat management repot. SHIT! ak memg xhengat, memg kna buka buku nanti. lm2 ak rs mcm ak ni belong kt akaun, kot2 1 hr nanti ak g amek ACCA plak kan. mana tau..hehehe...insyallah...
tp ak rs mcm slesa kt company ni. alhamdulillah. wpon setiap hr ak jd pekerja paling cemerlang, smpai 7 lbh, pdhal msk keje ku 8.30.. kena elak jam wo0o0o0o0...huh..balik kul 5, tp xpnah sharp sb mcm x ckp masa je. sbnrnya sb umah dekt, so x kesh balik lmbt n pulak tau jalan short..ngeheheh..
okla. dats all.dats ill.=)
to my special, im sorry dear, coz jarang msg sume..but i do love u..
p/s: kejam dunia pekerjaan.
love,
linda.
rs kecewa ngan diri sdr sb xberjaya menjadi blogger yang baik. byk cerita tp xtau nak stat tang mana.erghh.. act, i dh stat keje bru. dr financial inst. ke construction..apakehal??hahahah. itulah yang terjadi. first mask keje ok sume. induction sume ok, wpon frust sb xbyk benefit tuk pekerja mcm company lama.xpela.6bulan probation. aku rs kelakar dlm setahun, 2kaliaku ngadap probation.suke ke apa??memg xla kannnnn..tp nk buat cne, kena gak find better job. dh kata nak work life balance. hamek kau. tp act, best keje situ. first day keje mcm sengal sb kena ingt abbreviation sume sub-contractor (eceh.skang berbahasa ala2 contractor.hahah), lbh kurg 70 buah..perghh..bernanah aku nak susun sume bnd, nk hengat sume nama sub-cont jadah tu.
Masa filing tu memg stress hbs. pastu kejutan budaya. yelah. ms kt financial inst sume cm proper.. ini improper hbs! filing cm hampeh. x berupdate. npaling xthn guna printer matrix.dot. aku ingt bapak aku je out-to-date, rupanya tmpt tu pon sm. tp..tp...sbnrnya matris dot tu ada keperluan. khas untuk company selain financial inst. matris dot tu ada paper 1 ply, 2 ply, 3 ply. sb ko banyak sub-cont mestila DN#, CN#, IN# sume nk bg copy kt mereka. so, matrix.dot la gunanya. plhje bp copy ko nak. kebaikan kerts dia, tersgtlah nipis, n bila filing xdala cpt ko nak cr fail baru. lgpon cabinet terhad bebenor. keburukan dia, ak kena sopan santun ms nk koyakkan kerts tu. byk kali gak la ak terkoyak, natijah dia, buat dek je. sbnrnya xda pape pon. if ko dpt mak cik atau pakcik bos yang cerewet, dia akn maki kau n suh kau g kelas blaja cr koyak kerts matrix .dot. kahkah.
berckp pasl teknologi, memg updated hbs. setiap level ada tmpt tag kad pekerja. yg uniknye sume tersorok. blakang cermin, n even blakang batu. pndai2 la ko raba kad tu kt cermin atau dinding smpai pintu tu terbuka. lampu plak, ada censor. elak bazir, bla ko msk br dia nyala. huh! gayat btl. ak pny kt level 2. memg biasala.. place most risk will be on top.. sume naik tangga ok. lif utk datuk saja.. stor pon bapak jauh. selang 5 buah rumah kedai. memg peluh ketiak klu nk g amek kotak ke atau cr DN#, CN# yg direquest.lol. oh ya, statement ni khas utk kwn aku (kat level 1 tmpt engineer n designer, so, stiap kali trn naik tangga, lehcuci mata.hahahha)
overall bg aku okla..ak palg xthn ms time closing, stiap unit kna print ageing, yng mengambil ms TIDAK kuang 1 jam. tinggi dia, dh nk tinggi botol sos life. ko kena tare bnd tu., smpai muscle ko ada.. memg bsh la ketiak wpon dlm ekon. ak dl team yg sm cm company dulu, AR, tp job descrption dia memg TOTALLY berbeza. dulu keje kau guna excell je smpai formula yg hebat2 pon ko dh leh guna..(berlagak) skang ni sume guna sistem. memg leceh sket sb 1 transaksi perlu byk kali key in. contohnya, klu nk key in wages, kna tunggu HR post, then ko key in, then generate DN#, thn key in dlm daily repot, then generate audit trail. huh! keje kt sini da job tmbhn, xsgka aku. sb if u kelulusan degree, ko kna buat management repot. SHIT! ak memg xhengat, memg kna buka buku nanti. lm2 ak rs mcm ak ni belong kt akaun, kot2 1 hr nanti ak g amek ACCA plak kan. mana tau..hehehe...insyallah...
tp ak rs mcm slesa kt company ni. alhamdulillah. wpon setiap hr ak jd pekerja paling cemerlang, smpai 7 lbh, pdhal msk keje ku 8.30.. kena elak jam wo0o0o0o0...huh..balik kul 5, tp xpnah sharp sb mcm x ckp masa je. sbnrnya sb umah dekt, so x kesh balik lmbt n pulak tau jalan short..ngeheheh..
okla. dats all.dats ill.=)
to my special, im sorry dear, coz jarang msg sume..but i do love u..
p/s: kejam dunia pekerjaan.
love,
linda.
Saturday, March 26, 2011
Am i belong??
Assalamualaikum..
almost a month i didnt update my blog..
Apologise..
first at all, thankful coz my brother wedding reception being done smoothly..
on 28 feb..
I pray for his long-marriage n hope his life become better..
act, its really feel hard to let go ur family after married..
huh~
my work? is as usual..
a week without anything, 3 weeks with nuts.
now, i didnt feel comfortable anymore to work there as a lot of thing happen that really distract me..
today, i went to an interview with a construction company.
near to my house but have to work half day on Sat.
i dont to give my feel into it, n hoping to much.
if its my work, then it will be mine..
then i will decide n make a decision..
ridiculous.
really distract my mental. feel stupid. feel to leave.
hmm..let it be..really out of my mood when think about it.
my b will finish up his practical within 2 weeks..
goodluck be for your another year.
do great.feel great.
i think i really have to set up in my in absorb "banana tree spirit"ngahaha...
almost a month i didnt update my blog..
Apologise..
first at all, thankful coz my brother wedding reception being done smoothly..
on 28 feb..
I pray for his long-marriage n hope his life become better..
act, its really feel hard to let go ur family after married..
huh~
my work? is as usual..
a week without anything, 3 weeks with nuts.
now, i didnt feel comfortable anymore to work there as a lot of thing happen that really distract me..
today, i went to an interview with a construction company.
near to my house but have to work half day on Sat.
i dont to give my feel into it, n hoping to much.
if its my work, then it will be mine..
then i will decide n make a decision..
ridiculous.
really distract my mental. feel stupid. feel to leave.
hmm..let it be..really out of my mood when think about it.
my b will finish up his practical within 2 weeks..
goodluck be for your another year.
do great.feel great.
i think i really have to set up in my in absorb "banana tree spirit"ngahaha...
Sunday, February 20, 2011
err..
As Salam..
Asal update blog je mesti hr Ahad..
y?
sb mood kua ms ahad..
n byk sket bnd nk cite..
Mggu ni byk giler bnd kna buat..
jumaat beli brg dorgift tk kanak2..
sbtu, g membeli belah jgak, tmbh brg..
mlm g kenduri arwah..
ahad g melwt adik plak..
urgghhh...
Mggu dpan semgt lebih luar biasa keluar..
abg suh amek cuti hr isnin dpan..
so, kna usaha kejar due date collection aku plus FA+T..
Hope can make it..
U can count on me boss..
i reall hope i can make it..
really hope.
Ya Allah, permudahkan urusanku dan lancarkan perjalananku..
Aku tahu Engkau tahu mana yg terbaik untuk hambamu ini..
Aminn...
Now, already knows 3 of my close fren getting married..
on March, May and Aug..
i think dis year might be the busiest year for me to fulfill all kind of invitations..
For my dear,
im sorry coz u get a busy women like me..
im not a workaholic but u will noe if u noe someone is rely on u, u will try ur best to fulfill it..
i think i had know the respnsibility as a employee to ur company..
but i noe, Family first,,
In my journey, act i had jog down the path what i wan to achieve for certain years coming..
I really hope to further my studies next year..
its really not because of title or being an educated n get some high expectation but
i dont noe, but i really like study n books..
just apply it..
belief urself.
I think i shud start to occupied myself with a proper way..
shud have schedule n objectives..
maybe it will be easier for me to give a priority within the most important one..
hope jgn jd hangat2 tahi ayam..
hahaha..
next week mungkin x smpat nk update blog but later kta akn update plus pic wedding si gemok tu..
alright..
times up!
good day everyone..
Lets pray for our bless..aamiinn...
Asal update blog je mesti hr Ahad..
y?
sb mood kua ms ahad..
n byk sket bnd nk cite..
Mggu ni byk giler bnd kna buat..
jumaat beli brg dorgift tk kanak2..
sbtu, g membeli belah jgak, tmbh brg..
mlm g kenduri arwah..
ahad g melwt adik plak..
urgghhh...
Mggu dpan semgt lebih luar biasa keluar..
abg suh amek cuti hr isnin dpan..
so, kna usaha kejar due date collection aku plus FA+T..
Hope can make it..
U can count on me boss..
i reall hope i can make it..
really hope.
Ya Allah, permudahkan urusanku dan lancarkan perjalananku..
Aku tahu Engkau tahu mana yg terbaik untuk hambamu ini..
Aminn...
Now, already knows 3 of my close fren getting married..
on March, May and Aug..
i think dis year might be the busiest year for me to fulfill all kind of invitations..
For my dear,
im sorry coz u get a busy women like me..
im not a workaholic but u will noe if u noe someone is rely on u, u will try ur best to fulfill it..
i think i had know the respnsibility as a employee to ur company..
but i noe, Family first,,
In my journey, act i had jog down the path what i wan to achieve for certain years coming..
I really hope to further my studies next year..
its really not because of title or being an educated n get some high expectation but
i dont noe, but i really like study n books..
just apply it..
belief urself.
I think i shud start to occupied myself with a proper way..
shud have schedule n objectives..
maybe it will be easier for me to give a priority within the most important one..
hope jgn jd hangat2 tahi ayam..
hahaha..
next week mungkin x smpat nk update blog but later kta akn update plus pic wedding si gemok tu..
alright..
times up!
good day everyone..
Lets pray for our bless..aamiinn...
Saturday, February 12, 2011
what means by weekend??
salam..
today is sabtu, besok is ahad, n esoknya keje..
cis!!
today i went to my VP's CNY open house..
he had told us about this since last Dec..
if im at his place, i dunno what i feel if got sum workers that really dun have a normal human feelings..
sigh!
what a fishcake!
the food it is a 'hotel' dishes..
as u know, not really nice lar..
nasi goreng without real cili api n so on..
but realy good experience for me coz never been any CNY open house b4..:))
n also, i got 3 angpau, first time also..
i missed 1 angpau, aish!
rugi2!
+++++
long time i never share about my life..
guess what??
being more serious for A relationship..
its stress out myself but for him, whateverla..
ikut saja maaa...
i just arrived td n mom said my father nag with her about me..
my dad thought imm going out with my mr bf.
aish..
my mom said, u need to obey n meet once a month..
wooo,,,
really unfair for me, coz after dis the ptobability for my dad to misunderstanding with who im hangout is 99% WRONG!
shit!
what to do??
hmmm..whatever..
+++
last friday got a big issue in my office regarding the chargeback to employee..
dats scary coz a lot of people are chasing and blaming us..
woohooo...
dats will show ur attitude, how u manage urself to face a big problem like dat...
ehem,
after 3 month i work, feel i being more matured and more formal..
hahah..
when i write an email feel like im writing to biz partner..
cehh2..formality..hahahha...
okla..
for sat my mission uncomplete..
so, hope my mission will be complete tomorrow...
and big boss, thanks for inviting me!!!!!!!
p/s: semakin hari semakin sayang,,hahhaha..but i swear it..thank u Allah..:))
today is sabtu, besok is ahad, n esoknya keje..
cis!!
today i went to my VP's CNY open house..
he had told us about this since last Dec..
if im at his place, i dunno what i feel if got sum workers that really dun have a normal human feelings..
sigh!
what a fishcake!
the food it is a 'hotel' dishes..
as u know, not really nice lar..
nasi goreng without real cili api n so on..
but realy good experience for me coz never been any CNY open house b4..:))
n also, i got 3 angpau, first time also..
i missed 1 angpau, aish!
rugi2!
+++++
long time i never share about my life..
guess what??
being more serious for A relationship..
its stress out myself but for him, whateverla..
ikut saja maaa...
i just arrived td n mom said my father nag with her about me..
my dad thought imm going out with my mr bf.
aish..
my mom said, u need to obey n meet once a month..
wooo,,,
really unfair for me, coz after dis the ptobability for my dad to misunderstanding with who im hangout is 99% WRONG!
shit!
what to do??
hmmm..whatever..
+++
last friday got a big issue in my office regarding the chargeback to employee..
dats scary coz a lot of people are chasing and blaming us..
woohooo...
dats will show ur attitude, how u manage urself to face a big problem like dat...
ehem,
after 3 month i work, feel i being more matured and more formal..
hahah..
when i write an email feel like im writing to biz partner..
cehh2..formality..hahahha...
okla..
for sat my mission uncomplete..
so, hope my mission will be complete tomorrow...
and big boss, thanks for inviting me!!!!!!!
p/s: semakin hari semakin sayang,,hahhaha..but i swear it..thank u Allah..:))
Sunday, January 30, 2011
mendung si Ahad..
Assalamualaikumm..
hrni 1 hr hujan..
du umah 1 hr menyiapkan kad2 bro..
kejam sungguh..
blh thn gak letihnk urskan 1 wedd..
mkn je dh lebh 10ribu..
itu nak bajet duit kawen 15 ribu??
x dapek dek.
bak en ibnu, klu xda 50k dlm tgnjgn nk fkr kawen..
walah..
huh~
bosan je hrni..
cite kt tv x best, astro x best.
hindustan x best. sume x best..
xdpt srpn yg didingini..+sigh+
nk kua xblh..
gile sentp bla kena tikam dgn ayt " mana nk da duit, asek kua je"
bapak gile sedih!!!!
ak rs ak deserve pe, ak pnat keje..
menahan mata, telinga, tgn sume tuk siapkan keje..
g keje sblm mthri terbit, balik slpas mthri terbenam..
ak xrs ada penghrgaan utk dr sdr..
simpanan??nothing!
giler aku xphm..
apa bnd lah yg x puas hati sgt ngan aku nih..
kdg2 aku rimas..
keje 5 hr, n ak xda entertainment..
memg rs nak meraung jerla...
rimas!
trying to be a better person tp br bln 1 dh hilang bnd tu sume..
sesp pon bla pent akn mudh mrh..
tp a pon x phm..
agknye ak ni kna bwk diri ke planet pluto, duk situ diam2..
emosi apa yg da kt ak skang ni pon ak xtau...
hrni 1 hr hujan..
du umah 1 hr menyiapkan kad2 bro..
kejam sungguh..
blh thn gak letihnk urskan 1 wedd..
mkn je dh lebh 10ribu..
itu nak bajet duit kawen 15 ribu??
x dapek dek.
bak en ibnu, klu xda 50k dlm tgnjgn nk fkr kawen..
walah..
huh~
bosan je hrni..
cite kt tv x best, astro x best.
hindustan x best. sume x best..
xdpt srpn yg didingini..+sigh+
nk kua xblh..
gile sentp bla kena tikam dgn ayt " mana nk da duit, asek kua je"
bapak gile sedih!!!!
ak rs ak deserve pe, ak pnat keje..
menahan mata, telinga, tgn sume tuk siapkan keje..
g keje sblm mthri terbit, balik slpas mthri terbenam..
ak xrs ada penghrgaan utk dr sdr..
simpanan??nothing!
giler aku xphm..
apa bnd lah yg x puas hati sgt ngan aku nih..
kdg2 aku rimas..
keje 5 hr, n ak xda entertainment..
memg rs nak meraung jerla...
rimas!
trying to be a better person tp br bln 1 dh hilang bnd tu sume..
sesp pon bla pent akn mudh mrh..
tp a pon x phm..
agknye ak ni kna bwk diri ke planet pluto, duk situ diam2..
emosi apa yg da kt ak skang ni pon ak xtau...
Thursday, January 27, 2011
+too much "kejutan'+
Salam..
there was a long time i didnt update this blog..
working life is suckssss...
huh~
anyway, purpose to write is to remind myself and also people who still have their parents and role as human..
first, this week too much unpredictable news..
in my office got AVP who passed away because of 'High Blood pressure' and his nerve has burst..
feel really sorry for his family..
the point is, how he left his name after he passed away..
he really well-known person but not for a good reason but for really unexpected things..
'flirting, playboy, drinkng and what so ever'
all people that know him, was talking about that thing when they know about the news.
so, i think we should remind ourself as a human and of course we didnt expect what will happen in the future..anything happen in a sec without sign.
then, 2nd news from my friend about her mom suddenly sick and passed away..
how u feel when ur mom suddenly sick and no more with u..
for me, its really stab my heart.. really remind me about my mother, and wondering if she can forgive me for whatever i have done before...
i really impressed to my fren, which dont have a father and suddenly her mom..
she is sgt tabah ok..
Ya Allah, tolong lindungi kawan ku and beri dia kemudahandan kesenangan utk dia mengharungi semua bnd ni..
now, my team and me are struggling to close the acc for end month of Jan..TERRIBLE!WORST!
ketabahan sgt diperlukan sgt2...
there was a long time i didnt update this blog..
working life is suckssss...
huh~
anyway, purpose to write is to remind myself and also people who still have their parents and role as human..
first, this week too much unpredictable news..
in my office got AVP who passed away because of 'High Blood pressure' and his nerve has burst..
feel really sorry for his family..
the point is, how he left his name after he passed away..
he really well-known person but not for a good reason but for really unexpected things..
'flirting, playboy, drinkng and what so ever'
all people that know him, was talking about that thing when they know about the news.
so, i think we should remind ourself as a human and of course we didnt expect what will happen in the future..anything happen in a sec without sign.
then, 2nd news from my friend about her mom suddenly sick and passed away..
how u feel when ur mom suddenly sick and no more with u..
for me, its really stab my heart.. really remind me about my mother, and wondering if she can forgive me for whatever i have done before...
i really impressed to my fren, which dont have a father and suddenly her mom..
she is sgt tabah ok..
Ya Allah, tolong lindungi kawan ku and beri dia kemudahandan kesenangan utk dia mengharungi semua bnd ni..
now, my team and me are struggling to close the acc for end month of Jan..TERRIBLE!WORST!
ketabahan sgt diperlukan sgt2...
Subscribe to:
Posts (Atom)