Sunday, September 11, 2011
Monday sickness btl hrni.. Mengantuk, Bosan sumelah.. Pastu xda keje taip nama bf sdr kt google. tp sb ofis aku ni pelik, ak type la satu2.. pastu ak komenlah.. hehe.. I love u b..
I = Ikhlas
B = Bijaksana
N = Naif
U = Untung
F = Fleksibel
A = Amanah
D = Dinamik
H = Harum
I = Idealistik
L = Lemah Lembut
Wah.. mcm gile hebat kan orgnye..
1. Ikhlas.
Yes, dia sgt ikhlas orgnye.. ikhlas menyayangi sy, wpon sy ni xda apa2. dan ikhlas juga mengutuk saya. Setakat ni mcm2 pggilan dh sy dpt dr dia pumpkin, bucuk, bulat, debab dll. (gile ikhlas n jujur.)
2. Bijaksana.
Setakat ni tgk, memg bijakla.. sume bnd ak tny kat dia. esp, psl agama.. mungkin x seperfect ustaz tp dia byk tau.. dulu klu ms mula2 kawn, tgk result dia gile gempak. tp x sume akn berada kat ats kan.. dia sgt pndai cntrl keadaan.. kdg2 dgn 1 perkataan je dia blh buat mrh sy reda.. dia pndai gak amek hati mak saya. plg impress ayah pon blh open dh pasl dia..=)
3. Naif.
Yang ni kdg2 je.. xdala naif sgt. rsnye ak yg naif sb slalu kna main dgn dia.. uppsss.. main kan dgn perktn. Dia suke ckp sesuatu ngan cnfident n ak tukang percy.. pastu dia suke glakkan aku kuat2.. citt
('When u laugh at ur own jokes, thats when i know that i love u more than anything".)
4. Untung.
Hmm.. ni nk ckp untung dr segi apa eh>? klu dr segi dpt org cm aku, mcm kurg untung je.. tp mgkn dr segi lain.. ermm.. dia sgt untung dpt keluarga yg sgt perfect.. Dia untung sb dia ada peluang utk explore dunia.. n stkt ni tgk dia berniaga, untung je..hehe
5. Fleksibel.
haaa,, yg ini Strongly Agreed. coz anytime ddia blh ada kat mana2. esp, kwn dia minx tlg.. its normal klu lelaki pentingkan kwn dia.. ak pon x blh nk kt apa tp jeles jgak sb dia ada kwn yg rpt dr kecik smpai besar. then, dia blh accept cmane aku.. cthnya, ak kt x cnfirm ngan sesuatu bnd n ak suh tunggu final decision, dia ok je.. apa je keputusan akhir ak, dia ok je.. n ak salute sb dia sgt penyabar orgnye.. ak rasa hubungan ak kekal smpai skang ngan dia pon sb sifat tu.. mak ak pon ckp..thanks sayang~
6. Amanah.
yes. dia sgt amanah. ada pnah skali tu ak suh buat apa ntah, n bnd tu sgt sensitif sb melibtkan password, n ak ckp jgn sentuh apa2, dia begitu amanah x buat. klu nk bndg ngan org yg sentiasa curious tu, memg dh hlang sift tu..
7. Dinamik.
err,, apa mksd yg betul pasl dinamik ea? Serba boleh rsnye..klu ikt mksd ni, serba boleh tu utk certain bnd yg dia mint la.. eh, tp dia dh pndai msk.. ok la tu.. tp dia sgt independent orgnye...
8. Harum?
eerrrr.. xtau cmane la nk jwb. skip jela..=P
9. Idealistik.
Yang ni blh thn kot. but equal.. idea jht ngan baik.. memg ak pon suka mintak idea dia klu nk buat pape.. 1 ak ni mls nk berfkr.. lg2 pasl pemilihan bj bla nk kua. wpon kdg2 ak x ikt tp most of it very helpfull..
10. Lemah lembut.
Aish, nape x lincah instead of lemah lembut. ni mak mcm blh bc je fkrn mak ak.. ahahah.. mak ak kt bf ak ni lembut je nk dibandingkan ak yg kers hati n kasar nih. Memgla, dia lyn sume org pon lembut. memg dia lembut hati, esp melibtkan mak dia.. dia blh nangis klu tgk mak dia nangis. n hati dia sgt sensitip. kira lembut la tu... ak n dia ibrt tisu muka ngan tisu toilet kan beza struktur nye..ahahhaha=P
Dats all la.. but tp (perlu ke nak translate?) ini sekadar terjemahan je.. jgnla percaya sgt..=)
to b: jgn mare..=))
Thursday, September 8, 2011
Together we learn.
hujung skali tu kak nadian, dia sifu ak kat office. thanks ea.=)
Kak Shafa, Kak suria, Yana, n Umi.
Klu nak di katakan blog ni mcm diari org tp ak xdala nk ltak sume kisah hdup ak dlm ni.. Azam thun ni nk jd lebih matang, n kurgkan marah. =P ak pnah gak terfikir nk cite kisah ak n kwn ak kt sini, sb klu tgk org berkwn or bercinta, once kawen siap ada buku sume dia ltak sume kenangn bersama, tp ak xda menyimpan smpai plastik coklat n gule2 sume.. tiket wayang pon dh xda smpan. dulu ak da smpan tp byk kna buang ngan mak , so pasni xpyh smpan. n ak pon bkn pndai simpan lg2 kertas ni.. memg xkn nmpak pon nilai estetika bnd tu.. tgkla klu ada ms terluang ak buatla.. n act, ak ni pon bkn a good lover. memang malang btl sp dpt ak ni gaknyer.
Hrni mcm mulakan hr dgn mood yg sedih. msg2 ngan dia mcm panas je.. nape ek? hmm.. mgkn bz nk exam.. nk tny ke msg apa pon x blh.. mcm dia plak yg byk mrh skang. Allah balas balik n bagi apa yg dia rs slama ni kat aku kot. kadang2 kta x sdar, 1 bnd yg kta smpan tu blh buat lama2 bnd tu jd bsar. sb tula kot dlm hubgna ni essentialnya kna ada "trust" n toleransi. Slama ni pon ak xpnah pon buat bnd baik kt dia, mrh2 sume tu mcm bnd biasa. Sapa yg xnak berubah, tp nk ubah bnd melibatkan emosi ni kena dr dalam. btl x apa yang ak ckp, klu dr dalam pon ko x betul, apa yg ko express akan kluar bnd tu.. Dulu, mgkn ak slhkan apa org skeliling ak buat smpai ak jd cmni, tp klu skarang, kna fkr balik, cmane nk hdapi bnd tu.. Klu mslh tu memg ko x blh lari, cr jalan nk hadapi. mgkin ak ni x pndai kwl emosi. oh, yes. precisely! Ada org pnah kt mslh ak ni dgn sume bnd x puas hati, sume nk fkr negative. sb apa? pon x tau.
Rsnya mcm sebulan ni bz je hujung mggu.. tgk kalendar pon pnuh je.. skali sethun. =)
to wani : ' Selamat Pengantin Baru'
p/s: dis 18/9 complete 5 mth im in brunsfield. rsnye smpat ke ak cnfirm kt sini. Smpat klu xda better offer..hehe =D
Monday, August 22, 2011
Selamat Hari Raya
Rasa mcm x sgka, hrni dh hr ke 22 berpuasa.. lg 7 hr je nk raya.. ry thn ni mcm adik bongsu ak je plg smangat ry.. almaklum sb frst time puasa. bla bergema kat umah ni dia melalk pg petang dengan lagu raya. beli baju je semgt semcm. tp siap sediala duit ry.
Act, bknlah ak ni biasakan hdup dia ngan wang ringgit. tp sbg permulaan nih, itu je cr boleh. bf ak pon sm je. sian dia, pnat nego ngan adik ak tp adik ak buat dek je ngan dia..ahahah.. mesti dia sgan sensorg. bj krg dh siap, pastu dan2 je trus dia ajk g bli tdg. ak hrp sgtla dia blh berthn.. klu blh nk bimbing dia dr kecik.. Insyallah..
Thn ni dpt 2 je kad ry.ak pon x bls2 lagi kad ry.. suh adik ak bli kt skolah, mcm slh plak sb sume ala2 kanak2 rebina.. cess.! membazir je.. last2 dia gak dpt sume gaknye..
Pasal duit raya, memg berdarah purse ak dibuatnye.. kena bajet betl2 duit raya nih, silap2 ak mkn megi je pas ry nanti.. memg kejam ga kan nk kuakan duit tuk duit raya,, perghhh! slama ni tau tadah je..ahahha.. Bf ak pon nk duit raya jgak, xpela, bg jela, t dia keje ak kejekan dia kaw2...ahahah (klu ak branilah)..
Erm, paling sadis thun ni xda lg bj raya.. ntah beli ke x ak ni bj raya.. pening btll...too much peniaga thn ni.. even kt area umah ak pon bj krg stok rm600++, plg murh pon rm200++.. cm sengal je.. ak taula ni musim raya tp melampau sungguh! hrp2 dptla bj ry wpon shelai..uhuhuh...
Pesal entry mcm xda motif je hrni.. sorry to say sb sjak keje ni idea nk tulis tu ada tp nk menaip tu mls nye ya rabbi. bla ntah ms free mcm menganggur tu nk kua..huh~
to my BB, please stuy hard and smart for your last sem..
thanks,
=)
Tuesday, August 16, 2011
something fresh.
Suddenly i feel so pity to my blog. i think its the most unattractive blog, maybe. Try to find a time and idea to bring up something fresh n new. hope succeed..=))
Wednesday, August 3, 2011
+abandoned+
Selamat Menyambut ramadhan al-mubarak..
memg lama gile tinggalkan blog ni. mid of last month i went to Ho Chi Minh. Nothing much to say but happy to be at foreign country woth new surroundings. Knowing new people and so on. It such a great to fly to another country.
hari 1: lepas smpai kat vietnam, of course mendarat kat lapangan terbang kan.. ms mula2 smpai tu memg rs pelik gile. cm besela g tmpt org mesti rs x slamatla sume. smpai je kt hotel, mkn. mcm2 ktrg tapau dr Malaysia. Dh mcm hr raya ak rs. Nasi impit, ikan bilis goreng, tuna, roti n mcm2 lagi. pasni screw down, tgk picture ok.
Ms mkn2 tgk map. luckily hotel tu da sdiakan map kecik, tunjuk mana tmpt common utk tourist. so, pas mkn ktrg amek keputusan nk survey kt pasar je. Pasar Bent tanh. memg murhla jgak tp xda la mcm 'gile' murah. tp orgnya dasyat. tny hrga pon dh kena mrh. aih. pasrah je byk kali kna mrh. memg rajin ak gado ngan mak ak ms kt pasar tu. yelah, mak ak tawar, dia xnk beli, ak gak kna mrh. aish.
pastu balik, jalan kaki gak, tetba terjumpa kdai mknan halal. mula2 suh abang ak msuk dulu tuk survey harga. pas abg kua, dia kt murh gak la. kira2 memg okla wpon agk mhl. tp besela kan mknan halal memg mahal la kt foreign country. pastu ingt nk balik, last2 msuk trus g mkn. hr first mkn ns goreng kg. nk mkn tomyam tp x jd, senyum sdr teringt Mr BB sy yg salu perli sb suka kn bnd yg sama je. =)
hari 2/3: hr ke 2 stat buat bnd pelik la.. melwt kwsn. tp main tetp cr tmpt shopping tuk mak n mak yong. hebt btl berbelanja. act, if pegi vietnam memg tmpt yg tourist suka peg adlh tmpt peninggalan perang. n aku rs tu tarikan utama dorg. xpyh rs, memg pon.hehe. hr ke2 tu jgak pegi melwt kg2, kebuan buah. kat vietnam nidorg suka tanam buah longan. msk kebun ni memg totally pokok longan. perghh.. memg gemok2..sehat wlafiat buah dia. nakpegi kebun i naik smpan jerk. mula2 rs takut gak sb lalu kwsn sempit, tkt buaya ke apa tp papepon memg bestla.


then, tgk pelbagai jenis perangkap. nak jadikan cite, ak mers gak msk terwng dia. tp memg ada pintu kua utk certain jarak, first pintu msk, ok lg.. tp lm kelamaan makin dalam n membongkok. suddenly, ada korean tu, blh benti utk snap pictre. bygkan kwsn yg sempit n gelap gile tu tebehenti. automatik jd sesak nafas sb dh mula panik. then, cousin ak yg kt dpan ak, mula panik, nk kua. ak pon ok je. first pintu ktrg dh kua. abg n kak ipar ak kua 2nd pintu. serius pengalamn yg gile seram bg ak. sapa2 yg ada trauma ngan kwsn gelap n sempit mgkn blh mati kt dlm tu. ak bygkan keluasan yg ak msk tu dh dibsrkan tp still rs menakutkan. utk rs experience msukla. tp memg serius pengalama x blh lupa, n cmane persn ak ms tu.. Alhamdulillah ak slamat kua n smpai kt Malaysia balik. Hr yg sma ak n family naik flight pkul 9 mlm, smpai pkul 12.

n b4 lupa, bln pose x byk on9 sb balik pon terkejar2 sb tkt buka dlm kete. memg jam sepjg jalan. amek ms kira2 1 jam tuk smpai umah. memg letih gile kaki. tdo pon awl.=)\
C u all in the next post.love u all.
Tuesday, June 21, 2011
Since this month is my 2nd month joining brunsfield, so, got participate 2 games, first table tennis (imagine, person that never touch the 'kayu' n non of the rules know, playing that game n for single play some more.) of course im lose. hahahha.. sooo, funny! this July, got netball, so, already win to 2 team, so, this week left for the most power team, victorian (red). i remembered that last time i played netball when i was in standard 6. memg carca merba main. for the 2nd match, asyik kena 'preit' je ngan referee..hahah. mana tau rule seh.. rs mcm nk pts anggota bdn pas main tuh..huhu
later i share u the pic.
Act, the main point i write today, coz i feel so burden. got 1 ex that really makes me hate him until now. for the last 4 years i never reply, pick up his call n i blocked him to avoid him.. today, he text me n ask me y, n y i didnt fogive him about something that he didnt know n never bother him. for the stupid man like him, of course he wont know what he have done. no one will hate people for no reason right?? n i feel like he is more stupid because he knows what he done but pretend he doesnt. come onela.. every body already knows what u are with ur bullshit 2 faces. what shud i do?? the worst, each time i heard or remember about him, feeling like disappointed y i can met him 1 time ago. serious shit i cnt think about him. u ca imagine how i feel until when i think about him, im trying hardest to avoid me from crying coz the hurt that i felt. maybe i will try to forgive him but yet still aware n avoid him. for people like him, i think no 2nd chance for being a friend.
i know im bad coz cursing n hating people but whatever he done to me, i dont know whether i still can just rid n forget simply like that. being hurt n betrayed. yes, its too over-the-limit coz its happen last 4 years but feeling burden, disappointed for too much n feel ur heart is cutting into pieces. but for my bf i will try to do it. maybe it will relieve me some day. i hope so.
regards,
linda
Tuesday, June 14, 2011
Further studY
Lately, mcm xda idea nk tulis apa kt blog. tgk blog kwn, pon cmtu jgak sjak keje..sbnrnya bk blog ni ms bosan menganggur. bla dh keje jd xda ms..eh silap, ms ada, idea n jari xnk merajinkan diri menaip. hrni pon rs kesian tgk blog nih, so terpksala..hehhe
Act, recently cr tmpt tuk further study. mcm nk smbg next year.. tp xtaula cmane nk bhgikan masa tu..silap2 ak kna suh benti keje plak..urgghh... stakat ni keje sume ok.. tp 1 bnd buat stress bla fkr ialah test utk confirmation. even lmbt lg tp bla dgr member amek cm perit je.. test psl keseluruhan company. memg xla kan nk amek tau sume. lainla da laki hot. dhla nasib duk kt finance/acc dept ni, blh cuci mt ngan laki nerd je..aish...xda ke laki hot sket msk dept ni..(T_T)
Buat ms skang dlm kepala nk thn lm sket kat company nih..harp2 berjayalah..ngehe.. hmm..skang dh xda idea nk taip apa nih..
dlm bulan ni byk je aktiviti berhemah yg aku buat.. memenuhi tuntutan undangan perkahwinan, cukurjambul dan sunat..perghh.. mcm org tua plak kwn ak kata..shit~ btl gk apa kwn bapak aku kt, tiap2 mggu da org kawen bkn rs untung sb gantung periuk tp bankrap..huhu~ eh2..bkn x ikhlas ke apa tp memg pesat btl la wedding skang... tp stakat ni kwn yg rpt yg dh kawen 24 keatas, yg sebaya n rpt blm lg..nk tgk sp stat dulu..klu aku? memg kna bhn hbsla..hahhah..
ingt lg ms kt matrix n U da bncg psl sp kawen dulu.. hahah..masing2 xnak mengaku je.. tp bla fkr thn dpan dh 24 rs mcm wah! horrornya...duit xda, hrta xda, apa pon xda. slain insurans (sb br amek)... so, skang ni ak rs my hunny2 girl just follow the flows.. masing2 xtau lg apa nk dlm ms terdekat n apa akan terjadi pasni..buat ms skang msg2 bz ngan work life je... bg yg x keje lg, hrgailah ms anda skarang sb ms ni je la korg blh dating lama2, bgn pg ikt suke, ponteng kelas ikut suka dan sebagainya.. memg totally different.. hr sbtu org cuti, ko plak tetb bgn, nk g keje.. dulu school holiday, kau yg first merncg stiap percutian, skang ni fkr keje je la.. yela, blm confirm, nk cuti ptg gaji..huh~ CANNNNNNNOOOTTTTT!
Next moth kalau da rezeki ak nk g bercuti.. wah2, huuuuu~ ntah approve ke x cuti ak, ak pon xtau la..ngahahah...
haa, oklah..merapu dh,..
hmm..skang ni mcm ada 2 bnd penting ak nk buat..
1. English class..
2. MBA
Sila doakan sy supaya jalan sy dipermudahkan...
ni share pic sket.. pic kat opis smpena farewell kak ros, cukur jambul american baby.
dari kiri: umi, kak ros, yana, kak suria, n kak shafa(sblah den).
MRS. Angah (=P)